داوود کنشلو

صفحه نخست
تماس با نویسنده
اضافه به علاقمندی ها
صفحه خانگی شود

نویسندگان وبلاگ
داوود کنشلو


آرشیو وبلاگ
شهریور ٩۱
آبان ۸٩
تیر ۸٩
بهمن ۸۸
آبان ۸۸
شهریور ۸۸
تیر ۸۸
اسفند ۸٧
بهمن ۸٧
آذر ۸٧
آبان ۸٧
مهر ۸٧
شهریور ۸٧
امرداد ۸٧
خرداد ۸٧
اردیبهشت ۸٧
فروردین ۸٧
بهمن ۸٦
دی ۸٦
آذر ۸٦
آبان ۸٦
مهر ۸٦
فروردین ۸٦


لینک دوستان
عباس رافعی
بچه درويش
راز دشت
گاهی وقت ها
ماه عشق
نغمه
داستانهای تخیلی من و اژدها
کتابت (ميثم)
بهرام رادان
فتوبلاگ محمد نمازی
سطرهای پنهانی
خلوت‌های تنهايی
می‌يو
تب نوشت
احمقانه
سيگاری
قلم‌های کاغذی
قصه
خط خطی
نیمه ی حاضر
رضا آشتیانی
هیلا اکرانی
ديوار313
کافه زير دريا
رقاصه
دخترک
مريم قربانی
دل نوشته ها (ایرانی)
کانون اروپايی برای آموزش جهان بينی زرتشت
همراز اهورا
روزی روزگاری
خبرگزاری‌ها
کوروش پرست
رها
http://ll--violet--ll.blogfa.com/post-107.aspx
لواشک ترش
اهورا
وبلاگ فارسی
< طراح قالب : صندلي

آمار و خروجی وبلاگ
  RSS 2.0  


لوگوی دوستان
وبلاگ فارسی

 

نمی‌توان لب به تحسين «آپوکاليپتو» نگشود

بازهم فيلم ديگر از «مل گيبسون» كه با تماشايش هر سينما دوستی دچار هيجان می‌شود.
«آپوكاليپتو» عنوان فيلم جديد «گيبسون» است كه به زندگی قبايل مايايی پرداخته است فيلمی كه به دليل توانايی فيلمساز به بهترين نحوه توانسته روابط انسانی را به تصوير بكشد.
گيبسون در فيلم جديد خود سعی دارد ارزش‌های كم رنگ شده جامعه امروزی را در قالب يك جامعه بدوی به تصوير بكشد هنگامی كه از خود گذشتگی يك مادر و جان فشانی يك پدر را در اين اثر می‌بينيم نميتوانيم لب به تحسين اين فيلم نگشاييم.
لوكيشن‌های كه برای اين فيلم انتخاب شده است به واسطه انتخابهای صحيح و نگاه دوربين جادوی پرداخته شده است. يكی از متعدد صحنه‌های ماندگار اين فيلم وضع حمل يك زن در زير آب است كه در اين حالت نيز در پی نجات كودك ديگر خود است.
از تيز هوشی «گيبسون» خوشم می آيد چراكه در سكانس پايانی اروپاييان را به صورت يك منجی به تصوير می كشاند و صليبی كه به دست يكی از كشيشان همراه گروه است بهترين نوع تبليغ دینی محسوب می شود و اين پرداخت نيز برای گيبسون يك امتياز مهم است كه می تواند از هر دريچه‌ای به بهترين شكل اعتقادات خود را تبليغ كند؛ زيرا قرار نيست كه وی بياييد و برای فرهنگ دينی ما مبلغ باشد و انتقاداتی كه نيز در اين باره می شود با عرض معذرت نشات گرفته از كوته فكری راويش است كه سينما را نمی شناسد.
در اين اثر انسانی می توان به بهترين شكل ممكن ارزش های انسانی و صفات حیوانی را يافت كرد که تمثیل جامعه امروزی است.
از ديگر امتيازات اين فيلم می‌توان به فيلمنامه قوی اين اثر اشاره كرد كه توسط يك نويسنده ايرانی الا صل به نام «فرهاد صيفی نيا» نگاشته شده اين نويسنده علاوه بر اين وظيفه تهيه كنندگی اين اثر را نيز بر عهده داشته است، جراكه متن داستان از چنان پايداری برخوردار بود كه ذره‌ا‌ی بيننده را دچار كسالت نمی‌كرد و تمام لحظه های داستان تماشاچی با فيلم درگير بود.

آلبوم عکس:

 

 

 

 

 


نویسنده : داوود کنشلو ساعت ٢:٤۸ ‎ب.ظ :: چهارشنبه ٢٢ فروردین ،۱۳۸٦